Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 29

Dag 29 ma 19/8 Jumiéges - Gueures

In alle rust onze tent vanmorgen afgebroken om onze vriendelijke Nederlandse buren, die ons gisteren zo hartelijk ontvingen, niet wakker te maken. Skitz, Anne, Sjoerd en Arend. Sinds we de Atlantische oceaan verlaten hebben en via de Loire verder landinwaarts zijn getrokken neemt het aantal leegstaande panden toe en het aantal pleisterplaatsen af. Gisteren zochten we tot half twee naar een bord met “plat du jour” en ouvert. Uiteindelijk gingen we maar voor ons stokbroodje op de oprit met tuinhek zitten van een huis langs de weg. Vrolijk zwaaiden wij naar twee spelende kinderen. Direct kwam de dienstdoende oppas-opa langs. Kom lekker op een echte stoel bij ons in de tuin zitten, was zijn reactie. Toen het even later ging regenen vluchtten we met onze uitgestalde etenswaren naar de keuken, alwaar de gastvrouw ons verblijdde met een heerlijke Senseo. Tegelijkertijd stopte ze ons nog vier vers geplukte tomaten toe. Na 65 km vonden we camping La Vallée, maar nog steeds geen restaurant. We hadden ons voor deze avond al verzoend met een maaltijd van 4 tomaten en een zakje pinda’s. Kwam er toch nog redding; een caravan bewoonster verwees ons naar een epicerie 2 km verderop. Terwijl de vrouw de winkelier belde om nog even open te blijven sprong Annelies op de fiets. Dankzij de magnetron van voornoemde dame aten wij een exquise maaltijd samengesteld uit lasagne, cous cous en boeuf bourgogne. Dit alles overgoten met een heerlijk glas pomerol.

Johan

Zo maak je nog wat mee in het armer en stiller achterland van Franktrijk.Maar rijker aan sociale contacten en oplossing bereidheid.
Helaas kan het niet overal achterland zijn.
Jullie bereiken vast weer met vele prachtige verhalen jullie eindpunt.Genietze en houdoe.