Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 27

Sées - Bernay

Zachtjes tikt de regen tegen het tentendak. Niks daarvan, een miezerig druppelgordijn sloeg neer op onze tent. Dus trad het regen-noodscenario in werking.  Alles vanuit de tent inpakken, fietsen optuigen en verplaatsen naar de overblijfruimte. Ontbijten en daar gaat ie weer. Het mooie van zo’n dag is: je neemt alle tijd om je vier A-doelstellingen na te leven.

Gaandeweg begon het zachtjes te regenen, weer later gevolgd door stevige regen, afgewisseld met fikse buien. Heerlijk is het dan om na 20 km in een tabac café au lait te kunnen drinken, 2x zelfs omdat het binnen zo behaaglijk was. Na 30 km voor de verandering een echte stortbui. Maar kijk in een verlaten dorp zomaar een overdekte bushalte waar zelfs onze fietsen in pasten. Heerlijk geluncht met de restanten van de gisteren gekochte reuzen friet-kebab take away en als dessert chocopudding. We besloten om dan toch maar na 45 km een gite te nemen. Jammer dan; Complet! Echt niet, we zagen er niet kredietwaardig genoeg uit met onze doorlopen schoenen, blote knieën en fel gele/ rose regencapes. Los nog van mijn boevenpetje. Dan maar weer verder zoeken. Wat hielp was dat het na 60 km ophield met regenen. Geen overnachtingsadres te zien ondertussen. Dan toch maar een camping op 77 km van het beginpunt. De laatste 11 km vlogen we vooruit over een oud feeëriek spoorbaan-traject.

77 km

Herman

Ja, ja, ons vakantie-motto geldt nog steeds: "vakantie is afzien".
Ik wens jullie nog veel wisselende weersomstandigheden!