Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 24

St Mathurin-sur-Loire-Avoise

Met de kerk van Mathurin als een goede herder op de achtergrond werden wij wakker en begonnen een uur later aan onze 69 km van vandaag. De wind stond gunstig. Maar goed ook vanwege de vele beklimmingen. Wat het wel makkelijker maakt zijn de bredere D-wegen waar we nu over fietsen. Je ziet de hellingen beter aankomen en kunt dus op tijd vaart maken. In de dorpen zelf ligt dat vaak anders. Ga je de bocht om wordt je verrast door zo’n stiekeme 5k/h helling. Gisteren ontlokte me dat, geheel tegen mijn gewoonte in, een hartgrondig Nondeju. Diverse malen moesten we onze outfit aanpassen vanwege stiekeme regenbuien. We kwamen echter droog aan in camping Dans le Retro. De receptie hing vol met oude weegschalen, dinky toys, camera’s en blikken á la Verkade. Buiten had de eigenaar ook zijn best gedaan. We noteerden deux cheveaux en Renault 4. Verder stonden er over het terrein tientallen vintage caravans opgesteld. Laat het nu net gaan regenen toen wij onze tent wilden opzetten. De keus voor een verlaat verjaardagscadeau was gauw gemaakt: een caravan!