Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 28

Bernay - Jumiéges


Het opstaan verliep het zelfde als gisteren, met dien verstande dat het al heel de nacht geregend had. Gisteren was de dienstdoende beambte van de camping municipal al naar huis. Vanmorgen om 9.15 uur was hij/zij er nog steeds niet. Al met al een goedkope dag gisteren. Om het te compenseren dan maar een fles Pomerol gekocht. Vandaag zagen we eindelijk weer eens blauwe stukjes in de lucht waar een matrozenpakje uit gemaakt zou kunnen worden, zoals tonny Aarts placht te zeggen. Wat in Normandië opvalt zijn de talloze vakwerk huizen. ‘n Persoonlijk hoogtepunt vandaag was toch wel het verlaten van de veerboot in Jumiéges. We moesten van de boot naar de wal een korte steile helling overwinnen. Ik zou wel eens even laten zien dat fietsend kon. Vlug in het kleinste verzet gezet en gaan. Met een uiterste krachtinspanning en een verwrongen gezicht bereikte ik de top onder luid gejoel van de Fransen die stonden te wachten. Ik plukte met mijn vingers aan mijn Gele polo en riep: Ici maillot jaune! Dit had op zijn beurt weer noch meer enthousiast gejoel tot gevolg.


Reacties

Reacties

Franke

Superknap van je!!!

Skitz

Gisteravond kennis gemaakt met Henri en Annelies. Zij waren onze achterburen op de camping in Jumieges. Door de heg heen kennis gemaakt en uitgenodigd voor een bakkie koffie. We waren al een week in Normandie en hebben wat regen afgwisselt met miezer en stortbuien meegemaakt. Chapeau voor deze fietsende levensgenieters! Onze kinderen luiterden met grote oren naar de verhalen. Ik ben stikum een beetje jaloers op hen, maar mijn vrouw Anne is niet zo een fietser. Recent opgelost door de een electofoets met lange-afstandsbatterij. Masr ik hou jullie graag nog even in de gaten. Groeten van Skitz, Anne, Sjoerd en Arend

Tim

Henri Dumoulin?

Antoinette

Ondanks de regen geweldig dat je je humor nog steeds hebt.

Hans

Grande reussite

Petje af voor jou, enne er is een liedje over jou gemaakt.
Het is moeilijk bescheiden te blijven.
Maar vooral dooooorgaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!