Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 21

Migron - St Luce sur Loire

Morgen ben ik jarig. En eerlijkheidshalve, gezeten voor het gemeentehuis in La Montagne bedacht ik dat een elektrische fiets misschien toch geen verkeerd cadeau zou zijn. Geen wonder dat het dorp deze naam had. Het begin ging voortvarend langs het parallel aan de Loire gelegen, als visvijver fungerende, kanaal.We maakten pas na 20 km onze eerste stop om een stukje cultureel erfgoed te bewonderen. Een oud gemaal inclusief intact gebleven schoorsteen en omzoomd door statige platanen.15 km lang hellingen waar de gemiddelde Tour de Francedeelnemer zich niet voor hoefde te schamen. En maar geen restaurant te zien. Maar ziedaar, zomaar vanuit het niets in de buitenwijken van Nantes, Mc Donalds. Dus geen soup de moule, pomme du terre of salade nicoise. In plaats daarvan hamburger, friet en cola. Ook niet verkeerd. Na in de binnenstad nog even het 9e wereldwonder aanschouwd te hebben. Een kolossale immens grote, mechanisch voortbewogen olifant, trokken we verder. Nu wel langs La Loire.Aangekomen op de camping deed zich nog een verrassing voor, enigszins beschroomd vroegen wij of er WiFi was. In accentloos Engels antwoordde de receptioniste: yes, how many devices? Terstond kregen wij twee kaartjes toegeschoven met daarop gebruikersnaam en wachtwoord, met bovendien de mededeling: gratis een week te gebruiken.

Elly en Marijke

Van harte gefeliciteerd Henri! Hebben jullie een gezellige dag gehad gisteren? Een rustdag misschien als cadeau?

Franke

Ik vind het superknap dat jullie nog alles met een "gewone" fiets doen.
Jan en ik hebben sinds 18 juni allebei een e-bike en zijn er echt superblij mee. We hebben ondertussen meer dan 1000 km gefietst en is de fietst al toe aan zijn eerste servicebeurt.

Ik vind het een prachtig verjaardagscadeau.
Je trapt nog steeds zelf maar hebt het gevoel dat je de wind in de rug hebt. En als je de wind op kop hebt, dan zet je de trapondersteuning een standje hoger ... Gemak dient de mens hè!!! Zo kunnen jullie nog jaren met veel plezier genieten van jullie fietsvakanties. Ik zeg doen!!!

Jeanne

Hallo lieve jarige avonturier, inderdaad : niets mis met de aanschaf van een elektrische fiets. Het geeft je nòg meer mogelijkheden. Wat zijn jullie alweer aangenaam verrast in Nantes! Heel fijne dagen verder en veel groetjes uit Uden

Frans en Rita

Ha jarig jobje!! Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!! Een elektrische fiets is tegenwoordig niet meer voor alleen bejaarde mensen. Ook de jeugd heeft er heel veel plezier van. Wij hebben hem inmiddels 4,5 jaar en nog steeds súper happy mee. Al verschillende servicebeurten gehad. Wij zouden hem echt niet meer willen missen. De gewone fiets wordt nooit meer gebruikt. Dat is het gevaar. Dus niet langer twijfelen en aanschaffen dat ding!!
Ontvang de hartelijke groeten vanuit Nuenen.

Tanja

Hoi Henri,

Een dagje te laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat geniet ik weer van jullie verhalen. Geweldig. Die elektrische fiets zeker doen. Een aanrader en altijd wind in de rug.

Tanja

Jose Berende

Hallo lieve mensen, allereerst Henri proficiat alsnog!!! Gaan jullie voor de bijl??? Al die positieve reacties over de E-bike! Maar petje af voor jullie hoor!!! Gewoon trappen, grappen en nog eens trappen!! Doen wij ook, hoor!!!
Leuk om jullie te volgen'! Lieve groetjes van ons JoSie!!!!

Tim

Van harte gefeliciteerd Henri, ook namens Rian. Ik zou naast de elektrische fiets ook meteen een Tesla erbij doen.

Antoinette

Hoi Henri, van harte proficiat, al is het te laat, maar bedenk wel vanuit een goed hart.
Leuk dat je ook denkt aan een e-bike.
ik twijfel nog steeds!
groeten voor jullie en trap ze lustig verder.