Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 18

la Bauduère - laBarre de Monts

Na 3 rustdagen was daar bij het uitrijden van de uitgang direct weer het ultieme fietserleven-gevoel. Prima rollercoasteren.

Verder een “Je boft als je van vis houdt” dag met een entrée als een waar kunstwerk. Op de boulevard in Saint-Gilles-Crois-de-Vie ontstond weer het vertrouwde verschijnsel vakantiefietser versus huurfiets -dagtourist. Vrouw gehuld in minuscuul zwart broekje en look a like wit BH-tje keek gedachteloos afdwalend naar de vuurtoren nabij het “Duivelsgat” in de rotsachtige kust. “Oeh Ah!” stootte ik vertwijfeld uit ten einde een botsing te vermijden. Het lieve mens keek in eerste instantie met een blik van: ik weet ook wel dat ik sexy ben en barstte daarna uit in een klaterende schaterlach en verleende mij een ongestoorde doorgang. Een camping zoeken leverde meer problemen op, het woord complet deed zijn intrede. Gelukkig toonde de eigenares van een mobielhome park begrip voor ons. Aan het uiteinde stond een staketsel van roestige buizen en blauw wit gestreept zeildoek wat in een vorig leven waarschijnlijk als feesttent gefungeerd had.