Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 13

Marais Fleuri - Les Conches

Vandaag was het zwarte zaterdag, alle Fransen die nog niet op vakantie waren trekken er dan alsnog op uit. Vanuit onze beschutte rustplaats onder de haag van tamarisken zagen wij in de verte een eindeloze sliert auto’s zich tergend langzaam door het lege landschap verplaatsen. Helemaal leeg is ook niet waar, talloze immens grote velden zonnebloemen trokken aan ons oog voorbij. Een kleine tegenvaller vandaag. Een van de weinige trauma’s in mijn leven is leverpastei. In tegenstelling tot komkommers doet het nuttigen van dit voedsel me nog altijd licht huiveren. Dus viel de entree van het menu wat tegen. De bestelde terrine de campagne bleek ipv groentesoep leverpastei tezijn. Aangekomen op de intieme camping en na ons geregistreerd te hebben bespraken we wat we nog nodig hadden uit de epicerie van de camping. Bier, wijn en brood. De eigenares van de camping lachte schalks en sprak alsof het een reclame slogan betrof: Áh, du bière, du vin, du pain.

Joop kempers

Stoere fietsers zijn jullie

Ben Hunting

Ik wens juliie heel mooi weer en lekkere wijnen en Franse lekkernijen.

Illse

Hallo, mooi dat jullie weer onderweg zijn en dan nu in het mooie Frankreich. Ik ga jullie een Emailtje privat schrijven. Laten jullie je alles lekker smaken en gezellig genieten van de Fietsomgebung.

Antoinette

Vandaag voor het eerst jullie blog ontvangen.
Met veel plezier heb ik daarna jullie verslag vanaf dag 1 gelezen.
Veel fietsplezier de komende dagen.

Jose Berende

Hallo lieve mensen, leuk om te lezen. WIj kennen die omgeving, jullie zitten vlakbij Niort!!! Wellicht een bezoekje brengen aan Michelle??
La Rochelle, schitterende omgeving? Ille de Re, Ille d'Oleron (?)
Als het in de route ligt, beslist de moeite waard!!
We genieten weer van jullie verhalen!!!

nellhendriks1946@gmail.com

Hallo Henri en Annelies.
Heel veel plezier bij het fietsen. Ik heb dat bij jullie verhaal.
Of je nu aan de andere kant van de wereld fietst of in Frankrijk, het verhaal is boeien d om te lezen.
Beaucoup de plaisir.
Nell

Franke

Veel plezier toegewenst en geniet van de omgeving, het bier, wijn en brood.