Vélodysée-henri-annelies.reismee.nl

Dag 1 op weg naar Hendaye

Dag 1 met de Tgv naar.

Al zoveel fietstochten gemaakt en toch weer kriebels in de buik. Een gespannen glimlachje bij vertrek en al slingerend op weg. Doch toen het toegangspoortje op station Best mbv onze papieren QR-code zich krakend en wel opende voor onze fietsen, was daar onze eerste spontane high five. Boven gekomen op het perron lachte mij een aardige vrouw mij vriendelijk toe. Even later bleek ze net als Annelies uit St Oedenrode te komen. Ja, je kent mij niet meer hé? Ik ben de vriendin van Geert Jan(1e klarinettist Caecilia). Zij en haar vriendin bleken overigens prima hulpen bij het overstappen in Tilburg en Breda. Eenmaal gezeten in de trein naar Antwerpen bleek de man van het echtpaar tegenover ons wis en natuurkunde docent te zijn, net als ik in mijn voorgaande levensfase. Klazien, zijn echtgenote, was werkzaam in de zorg (jeugdarts), toeval bestaat niet. Ook hier ontstond weer een soepel samenwerkend team wat de overstap perikelen in Antwerpen en Lille Flandres naadloos overwon. Ook beschikte onze reisgenoten over Garmin navigatie die ons moeiteloos de 6 km van Paris Nord, via het Louvre en de Notre Dame naar station Montparnasse deed overbruggen. Toen we eindelijk bij de laatste wagon van de ellenlange tgv arriveerde bleek de gereserveerde fietsruimte al in beslag genomen door strandgangers voor Biarritz, met hun hutkoffers. Maar kordaat en assertief als altijd slaagde Annelies er in om onze fietsen veilig en wel in de trein te krijgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!